Descobreix-nos
Qui som
L’educació és un dret humà fonamental i un bé públic mundial amb el poder de transformar la vida de les persones, les comunitats i el planeta. Des de la seua vessant compensadora de les desigualtats, l’educació ha de servir-nos per poder oferir als infants una educació de
qualitat: generant espais segurs i amables on desenvolupar les seues capacitats; creant un escenari per a un aprenentatge competencial, per a la vida i la sostenibilitat; professionalitzant la tasca docent i posant totes les nostres eines i recursos al servei de l’educació.
Aquest projecte té vocació de vertebrar el nostre centre per convertir-lo en una escola que es reconega i que siga reconeixible. Hem d’aspirar a crear un projecte conjunt i no resignar-nos a tindre un conjunt de projectes. D’aquesta manera el nostre projecte de futur per al CEIP El Crist es vertebra des d’aquestes bases i a través de tres grans pilars interrelacionats on cadascun abraça una sèrie d’idees, per a nosaltres, indispensables en la nostra escola.
La nostra línia pedagògica de centre s’ha de fonamentar en tres eixos vertebradors: escola oberta a la comunitat i al món, innovadora, a la vegada que respectuosa i inclusiva; escola amb 100 llenguatges que prioritze la voluntat d’atendre totes les vessants dels individus; i
escola verda, com una necessitat vital per atendre a la sostenibilitat del planeta.
Una escola OBERTA. Oberta a les famílies, a l’entorn, al poble, permeable i on educació i comunitat siga un continu en qualsevol dels seus espais. Una escola oberta i amb els braços oberts que respecte i incloga a tots i totes, que establisca aliances amb la comunitat, la societat i el món. Necessitem una escola oberta a la societat, a l’entorn on es troba. Una escola de portes obertes ha de ser el motor del canvi social i amb gran influència en el seu context. Per a que aquesta realitat puga ser possible necessitem a les famílies, a les institucions, a les associacions, al poble…Necessitem una escola oberta, inclusiva i acollidora, sense cap tipus de violència, connectada a allò que l’envolta i que busque l’èxit de tot el seu alumnat.
Una escola VERDA. Entenent-la des de la sostenibilitat, el contacte amb la natura, la vinculació amb l’horta i l’entorn natural i que ens mantinga actives i saludables.
Pensem que una escola com la nostra, que té el privilegi d’estar ubicada en mig de l’horta, no pot estar d’esquenes a aquesta. El vincle a la terra, a l’horta, a les nostres arrels i la nostra identitat ens porta també a comprendre i viure els seus principis i ritmes. Els nostres alumnes han de tindre l’oportunitat de viure en contacte amb la seua naturalesa més pròxima per aprendre d’ella i amb ella.
Volem fomentar actituds i valors de respecte pel medi ambient i l’ecologisme. Per aquest motiu, és important promoure diferents línies d’actuació com activitats obertes en entorns naturals, un servei de menjador basat en l’ecologisme i la sostenibilitat, projectes de conscienciació i l’Hort Escolar.
Una escola amb CENT LLENGUATGES. Com deia Loris Malaguzzi, l’infant està fet de cent llenguatges. Amb el nostre projecte, volem tindre cura de l’accés als aprenentatges partint de les diverses necessitats dels infants; des dels llenguatges més científics i tecnològics als més artístics i expressius.
Una escola inclusiva, que té les Arts com un dels pilars fonamentals de la seua formació està donant el missatge als seus alumnes que treballar conjuntament per crear un moment, un espai, un regal de bellesa destinada a millorar la vida dels altres, ens converteix en vertaderes persones, en ciutadans que fan la vida digna de ser viscuda. Impregnar la vida escolar d’Arts contribueix al desenvolupament integral de l’individu, despertant la creativitat, la fantasia, afavorint els processos cognitius, d’emprenedoria, de consciència de la diversitat cultural, de respecte, tolerància i formació de la pròpia personalitat.