Qué volem aconseguir
Nosaltres
Objectius GENERALS DEL CENTRE
Els fins generals del Centre, segons l’article 2 de la LOE, seran els següents:
- El ple desenvolupament de la personalitat i de les capacitats dels alumnes.
- L’educació en el respecte dels drets i llibertats fonamentals, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones i en la igualtat de tracte i no discriminació de les persones amb discapacitat.
- L’educació en l’exercici de la ciutadania, la tolerància i la llibertat dins dels principis democràtics de convivència, així com en la prevenció de conflictes i la resolució pacífica dels mateixos.
- L’educació en la responsabilitat individual i en el mèrit i esforç personal.
- La formació per a la pau, el respecte als drets humans, la vida en comú, la cohesió social, la cooperació i solidaritat entre els pobles.
- La formació en el respecte i reconeixement de la pluralitat lingüística i cultural d’Espanya i de la interculturalitat com un element enriquidor de la societat.
- L’adquisició d’hàbits intel·lectuals i tècniques de treball, de coneixements científics, tècnics, humanístics, històrics i artístics, així com el desenvolupament d’hàbits saludables, l’exercici físic i l’esport.
Tots aquestos objectius es troben concretats als diferents documents del Centre: Projecte Curricular del Centre (PCC), Programació General Anual (PGA), Programa anual de menjador (PAM), Programacions d’aula, Projecte de Normalització Lingüística (PNL), Dissenys Particulars dels Programes d’ensenyament bilingüe (PEV i PIP), Reglament de Règim Intern (RRI), Pla de convivència , Pla d’Acció Tutorial (PAT) i Projecte de formació del professorat.
Objectius ESPECÍFICS DEL CENTRE
- Construir entre tots/es una cultura de Centre basada en l’aprenentatge de i per a la convivència.
- Mantenir un ambient de treball que facilite i afavorisca l’educació dels alumnes en tots els seus àmbits.
- Desenvolupar el PCC en tots els seus àmbits : Objectius, competències bàsiques, continguts, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació.
- Elaborar la PGA desenvolupant tots els seus apartats i adjuntant el PAM i el Programa d’escola matinera i vespertina.
- Elaborar el PAM en tots els seus àmbits: Objectius, activitats, horaris, equips pedagògics, organització i agrupament de l’alumnat, infraestructura i composició de la comissió de menjador.
- Realitzar les PROGRAMACIONS D’AULA en tots els seus àmbits : Objectius, competències bàsiques, continguts, activitats, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació.
- Complir el PNL fent ús de la llengua oficial de la Comunitat Valenciana en la vida acadèmica, administrativa i social del Centre.
- Complir els DISSENYS PARTICULARS DELS PROGRAMES PEV i PIP del nostre Centre que regulen la proporció d’ús de les llengües oficials de la nostra Comunitat que atenen les característiques sociolingüístiques del nostre alumnat.
- Complir el RRI que constitueix la norma bàsica que regeix la vida del Centre.
- Desenvolupar el PLA DE CONVIVÈNCIA per intentar buscar de manera col·lectiva accions de millora en la convivència diària que permeten i facen del nostre Centre un espai o lloc de participació i de relació respectuosa amb tots i entre tots.
- Desenvolupar el PLA D’ACOLLIDA per alumnes de nova incorporació al Centre, com un Projecte integral, dirigit a la totalitat de l’alumnat, siga o no immigrant, assumit per tota la comunitat educativa, fent que el nostre Projecte Educatiu i els Projectes Curriculars de les etapes que s’imparteixen s’ompliguen d’interculturalitat.
- Dur a terme el PAT als diferents àmbits:
- Alumnes: Facilitar la seua integració, personalitzar els processos d’aprenentatge, efectuar un seguiment avaluador d’aquestos per detectar dificultats i necessitats especials per tal de donar respostes educatives adients …
- Centre: Coordinar entre el professorat les programacions d’aula, nivell i cicle, assistir activament a les reunions de nivell, cicle, comissió biblioteca, comissió informàtica, comissió revista, comissió Trobades d’escoles en Valencià, comissió festes, Comissió Pedagògica, Claustres i Consells Escolars, coordinar el procés avaluador, possibilitar línies comunes d’acció …
- Famílies: Establir relacions fluïdes que faciliten la connexió entre el Centre- Família, implicar-les en les activitats d’aprenentatge i orientació dels seus fills, informar-les de tots els assumptes que afecten a l’educació dels seus fills… k) Participar activament en els PROJECTES DE FORMACIÓ al propi Centre, aportant la possibilitat d’actualització i reciclatge del professorat, per millorar la qualitat del nostre ensenyament.
Objectius GENERALS D'ALUMNES
- Conèixer i apreciar els valors i les normes de convivència per aprendre a obrar d’acord amb elles.
- Adquirir les capacitats, habilitats i destreses, per a la seua formació integral.
- Desenvolupar hàbits de treball individual i d’equip, d’esforç i responsabilitat en l’estudi.
- Adquirir habilitats per a la prevenció i per a la resolució pacífica de conflictes.
- Conèixer, comprendre i respectar les diferents cultures i les diferències entre les persones, la igualtat de drets i oportunitats d’homes i dones i la no discriminació de persones amb discapacitat.
- Conèixer i utilitzar de manera apropiada les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.
- Iniciar-se en la utilització, per a l’aprenentatge, de les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Valorar la higiene i la salut, acceptar el propi cos i el dels altres, respectar les diferències i utilitzar l’activitat física i l’esport com mitjans per a afavorir el desenvolupament personal i social.
- Desenvolupar les seues capacitats afectives en tots els àmbits de la personalitat i en les seues relacions amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejuís de qualsevol tipus i als estereotips sexistes.