Tractament de l'expressió artística

Nosaltres

TRACTAMENT DE L'EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Un dels pilars fonamentals en la dinàmica de funcionament del col·legi és la solidaritat amb altres pobles i l’acceptació d’altres cultures, sempre des d’una perspectiva de respecte mutu. En aquest sentit, el professorat del centre, compromès en el desenvolupament permanent de l’alumnat, intentem oferir una educació en valors com la tolerància, el respecte, la interculturalitat… afavorint l’adquisició d’hàbits intel·lectuals i tècniques de treball preparant als alumnes per a participar activament en la vida social i cultural. 

Aquesta dinàmica impregna totalment el currículum, en la teoria i en la pràctica:

  • Durant tot el curs en totes les àrees, moments i contexts pedagògics, amb una visió oberta i positiva.
  • Treballant mitjançant la col·laboració de la Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Meliana, organitzant activitats amb l’objectiu de potenciar la nostra cultura i integració dels alumnes immigrants, partint sempre de la valoració de les seues cultures i el respecte mutu.
  • En projectes de solidaritat com la SETMANA SOLIDÀRIA amb una sèrie activitats que culminen amb el mercadet solidari per a recaptar diners per a ONG i associacions que treballen amb poblacions d’altres cultures o grups desfavorits. En la posada en marxa del mercat participa tota la comunitat educativa i fins i tot el poble de Meliana.

Des del curs 2003-04 hem treballat amb les següents Associacions i ONG:

  • Médicos sin fronteras (2003 – 2004)
  • Pau i solidaritat Al-kamar (2004 – 2005)
  •  Menuts del món (2005 – 2006)
  • Al-kamar (2006 – 2007)
  • SAIM (2007 – 2008)
  • Alferhogar (2007 – 2008)
  • Solidaritat al tercer món (2009 – 2010)
  • ACOES (2010 – 2011)
  • Asociación para la solidaridad (2011 – 2012)
Amb aquests projectes de solidaritat, tractem d’assolir els següents OBJECTIUS:
 
  • Prendre consciència de les diferències econòmiques, socials, sanitàries i educatives que hi ha entre els habitants d’unes zones i unes altres.
  • Valorar les conseqüències que té l’aprofitament d’alguns països rics respecte d’altres pobres.
  • Conscienciar de la necessitat de col·laborar per millorar les condicions de vida dels habitants del 3r i 4t món.

  • Acostar als/les alumnes a altres realitats molt diferents a la nostra.
  • Desenvolupar sentiments de solidaritat i ajuda a altres persones necessitades.
  • Fomentar el respecte per altres cultures diferents a la nostra.